Červenec 2007

Slovensko

Středa 18.7.2007, 1.dnem začíná náš společný výlet na Slovensko (na motorkách a to ještě s dvouma chlapama).Jedu já-Olina s Martinem (Suzuki V-strom 650) a Franta (Yamaha XT 500).Ze Znojma jedem směr Břeclav,Hodonín,Strážnice,Uh.Brod a Luhačovice.Nedaleko LUHAČOVIC jsme si našli útulný kemp a o 500m dále nádherné koupaliště,kde jsme využili možnost po 20.h.neplatit.Ani jsme nedbali výzvy k opuštění areálu koupaliště a ještě jsme se vykoupali zadarmo.V hospůdce v kempu jsme povečeřeli a ochutnali místní pivo-nic extra.A šli jsme spát.Usnutí nebylo jednoduché,protože pole za kempem si vzali útokem zemědělci s kombajnem (docela slušně se prášilo).
2.DEN:Ráno bylo vše v pořádku-snídaně,balení a odjezd směr Val.Klobouky,Púchov,Pov.Bystrica a Žilina-tam jsme nějak zabloudili,ale nám to nevadilo,protože jsme našli nedaleko cesty překrásnou říčku,kde jsme se vykoupali (teplota vzduchu 35°C).Po vykoupání jsme se začali zajímat,kde se to vlastně nacházíme (a do dnes to nevíme),nepomohla nám ani pomocná rada od místního obyvatele,protože byl němý (no smůla kluci).Nakonec se nám podařilo nabrat kurz Liptovská Mara a dále na Poprad.Blíží se večer a hledáme kemp.Jenže kempy zakreslené v mapě jsou už asi dávno zrušené nebo asi nikdy neexistovaly.Všichni propadáme panice a míříme do Vysokých Tater,kde mapa ukazuje 4 kempy vedle sebe.První kemp-zlomená závora,nikde ani živáčka,tráva sahá do výšky 2m.Vypadá to,že asi nefunguje už i několik let:-( Najíždíme na Vysokotatranskou magistrálu nad Popradem.A kus od Tatranské Lomnice konečně nacházíme fungující kemp:-) Zjišťujeme podmínky,i přes vysokohorskou cenu a tmu jsme se ubytovali.Nemáme sílu pokračovat.Kemp je výborně vybavený akorát obsluha v blízké restauraci násobí pivo dvěma.
3.DEN:Sluníčko nás vzbudilo a přímo nad našimi stany jsme koukali na nádherný pohled panoramatu Lomnického štítu.Snídáme Trenčanské párky s fazulú (z plechovky ze Znojma).Cíl naší cesty je SPIŠSKÝ HRAD.Cestou jsme poznali krásy slovenské nákladní dopravy.Kouřící bus 45km/h nám naháněl veliký strach.Krátce po 11.h jsme u cíle-hurá.V dáli se rozkládá zřícenina hradu.Parkujeme a vyrážíme v 35°C do strmého kopce.Prohlídku hradu všem velice doporučujeme-mučírnu i krmení hradních syslů.Cestu zpět volíme mimo hlavní cesty.A děláme dobře,cestou jsme viděli i pár cigánských osad a při vzpomínce na ně,ještě doteď máme z toho hrůzu.A den zakončujeme prohlídkou ŠTRBSKÉHO PLESA.Po návratu do kempu si dáváme pivko,je jiná obsluha a ještě horší ceny.
4.DEN:Opouštíme kemp a volíme cestu z Popradu na Brezno-nejhezčí úsek naší dovolené (chlapi měli před sebou krásné zatáčky) směr B.Bystrica,Žarnovica,Topoľčany a PIEŠŤANY,kde se ubytováváme v kempu.Udivuje nás velice nízká cena a i obsluha personálu v kempu.Dobrá večeře a pár piv dovršili náročný den.
5.DEN:Brzo ráno startujeme naše stroje a míříme do ČR-všude dobře,doma nejlíp.Na oběd se zastavujeme v Mikulově na pečeném vepřovém koleni.Přejezení přijíždíme domů.Najeli jsme asi 1800 km,vypili několik desítek litrů vody a utratili všechny peníze.I tak to byla nezapomenutelně krásná dovolená.[inspic=167,left,fullscreen,thumb][inspic=166,left,fullscreen,thumb][inspic=169,left,fullscreen,thumb][inspic=175,left,fullscreen,thumb][inspic=168,left,fullscreen,thumb][inspic=170,left,fullscreen,thumb][inspic=171,left,fullscreen,thumb][inspic=173,left,fullscreen,thumb][inspic=172,left,fullscreen,thumb][inspic=174,left,fullscreen,thumb]