Červenec 2009

Slovensko 2009

Ve středu 22.7.ráno vyrazila první skupina čítající 3 naložené motorky o šesti lidech (Jarek,Martin,Petr,Olina,Irena,Monika) směrem na Slovensko,cíl Dukelský průsmyk.
Den 1.:Cesta kopírovala jižní hranici až k přechodu Lanžhot,poté přes Myjavu na Nové Mesto n/V.Cestou jsme vylezli na 2 zříceniny-Branč a Čachtice (zdarma).U Nového Mesta jsme provedli koupel u řeky Váh v laguně (bylo to jak nějaká pískovna či co),horko bylo obrovské a šplhání do kopců na zříceniny dá zabrat.Do třetice jsme si vyšlápli na zříceninu Beckov (nízké vstupné) a hrad byl ve slušném stavu a z dnešních tří hradů nejzachovalejší. Poté následovala jízda směr střední Slovensko přes Bánovce n/Bebravou,Partizánske,B.Šťiavnica.Pod Šťiavnicou je jezero pri Počúvadle,dle mapy tam byl kemp a jaké bylo překvapení,když se v něm nemuselo platit,neboť neměl majitele.Poblíž ale fungovaly hospůdky,takže se šlo hned na věc:-) Dnešní dávka:330 km.

Den 2.:Ráno nás dojela druhá skupina přátel,kteří vyjeli den předtím odpoledne a přespali na hranicích (2 motorky,4 lidi-Kamil s ženou a synem a Zdeněk zvaný Lála).Společně jsme vyrazili na sever k V.Tatrám.Okresními silnicemi jsme se prokousali ve směru na Zvolen a Tisovec k ledové jeskyni Dobšiná.Chvílemi to vypadalo,že jsme v Rumunsku,kolem cest mraky opálených těl nabízejících plody lesa-borůvky a houby.Po dlouhém výšlapu ke vstupu do jeskyně (7 E) v obrovském horku jsme se na nějaký čas zchladili.V jeskyni bylo pod bodem mrazu a moře ledu.Poté jsme si dali oběd a vyrazili přes Poprad a Kežmarok do Červeného kláštora v Pieninskom národnom parke.Někdo dal koupel ve studené řece,většina ve sprchách,pak hurá do hospody-opět na české pivo (slovenské nevedli).Dnešní dávka:330 km.

Den 3.:Dopoledne kolem 9.h. jsme jako první vypluli na řeku Dunajec na pltiach (spojené dřevěné mega necky s lavičkama) na plavbu trvající 1h 40 min.(10 E/os.).Úžasný zážitek.Zpátky  jsme jeli soukromým dopravcem do kempu.Dá se i na kolech či busem.Sbalili jsme saky paky a vyrazili směr Dukelský průsmyk.Kousek za St Visit Website.Ľubovňou jsme vyjeli na starou zříceninu,ze které byl překrásný výhled do okolí.Přes Bardejov jsme dojeli do Svidníku,kde jsme na benzínce pojedli.Už v centru města u sídliště jsou vystaveny válečné exponáty (děla,tanky,letadlo…) ve slušném udržovaném stavu.Kousek za městem je památník symbolizující vítězství spojenců-ruský tank najetý na německém Tygrovi.My jsme pokračovali k polským hranicím,kde je obrovský památník i s pomníky padlých.Při cestě je ještě několik podstavců s válečnou technikou.Po důkladném zadokumentování jsme vyrazili směr jih přes Svidník a Stropkov k přehradě Veľká Domaša,kde jsme objevili jeden z kempů.Byl pátek a tak bylo celkem rušno.Konečně jsme si dali slovenské pivo a poklábosili se Slováky,kteří obdivovali naše motorky neboť motorky v tomto kraji nebyli takřka vidět.Dnešní dávka:200 km.

Den 4.:Ráno pršelo,nicméně jsme po snídani vyrazili přes Prešov na Spišský hrad.Na Spiš už jsme dojeli zasucha.Prohlídka nám zabrala pár hodin (4E/os.),komplex je obrovský.Poté jsme jeli směr Poprad.U Levoče jsme si dali jídlo a chtěli jsme si zkrátit cestu do V.Tater nějakou šikovnou okrskou a vyhnout se Popradu.Výsledkem byla 20 km projížďka silnicemi min.4.třídy a napojení se na cestu opět před Levočí:-) Takže jsme přes Poprad přece jenom jeli.Odtud jsme se dali nahoru na Tatranskou magistrálu a projeli Tatry zblízka.Zastávku jsme měli na Štrbském plese.V horách pršelo a tak byl opar,takže nebylo toho moc vidět.Pár společných fotografií ale proběhlo a pak jsme jeli na Lipt.Mikuláš do kempu u přehrady Lipt.Mara.Večer opět stejný program-hospoda.Dnešní dávka:250 km.

Den 5.:Ráno jsme vyrazili na jih,přes Donovaly k B.Bystrici.Před ní jsme uhnuli na Harmanec ke stejnojmenné jeskyni.Tam se naše kroky opět rozdělili,část chtěla do jeskyně,byť to byla otázka několika hodin včetně výšlapu do kopce a část nechtěla riskovat pozdní návrat domů,a proto vyrazila k Prievidzi na zámek Bojnice.Poté do Nového Mesta n./V. (pozdní oběd) a  přes bývalý přechod Strání na Hodonín,Břeclav a Znojmo.Druhá skupina absolvovala po jeskyni ještě skanzen Čičmany.Tak jak jsme nepotkávali na východě žádné motorky,tak tím,že západní i střední Slovensko má více průmyslových „bohatších“ měst a hlavně tím,že byla neděle,potkávali jsme dost motorek.Dnešní dávka:410 km.

Celkem jsme najeli přes 1500 km,počasí nám vyšlo dokonale,zažili jsme horka i trochu dešťě,motorky šlapaly bez problémů a zážitků a fotek nepočítaně.Ještě zbývá dodat složení motorek.Převahu měly Hondy Transalp (3x) spolu s Hondou Dominátor nad zbytkem (tím byla Suzuki V-strom).

[inspic=217,left,fullscreen,thumb] [inspic=222,left,fullscreen,thumb][inspic=221,left,fullscreen,thumb] [inspic=219,left,fullscreen,thumb] [inspic=228,left,fullscreen,thumb] [inspic=227,left,fullscreen,thumb] [inspic=232,left,fullscreen,thumb] [inspic=225,left,fullscreen,thumb][inspic=226,left,fullscreen,thumb] [inspic=224,left,fullscreen,thumb] [inspic=223,left,fullscreen,thumb] [inspic=229,left,fullscreen,thumb] [inspic=231,left,fullscreen,thumb] [inspic=230,left,fullscreen,thumb] [inspic=218,left,fullscreen,thumb] [inspic=220,left,fullscreen,thumb]